ازدواج و همسریابی در روزگار ما و اینترنت

زندگی عاشقانه با انتخاب عاقلانه

ازدواج و همسریابی در روزگار ما و اینترنت

۱۳۶ بازديد
ازدواج و همسریابی مقوله بسیار مهمی از زندگی هر فردی میباشد که اساساً بسته به نحوه انتخاب چنین امر مهمی می‌توان نسبت بسیار مهمی از سعادتمندی زندگی را منوط به این امر دانست.
یک انتخاب درست می‌تواند خوشبختی فرد را تضمین نموده و در مورد سعادتمندی این شخص نظر اساسی را ارائه نمود.
نحوه تصمیم‌گیری در چنین امر بسیار مهمی همیشه در نظر مردم جای سوال بوده است همیشه مردم از خود پرسیده اند چگونه است که بعضی از ازدواج ها با تمام علاقه ای که صورت می‌گیرد به سادگی فرو می پاشد و منجر به طلاق می گردد ولیکن عده دیگری از ازدواج‌ها پایداری خود را به همراه عشق حفظ میکند.
پرسش دیگر آن است که چگونه است که در جهان جدید نحوه همسریابی با جهان گذشته تفاوت اساسی نموده است و ملاک‌ها و معیارهای فردی هر شخص بسته به عصر جدید امکان تفاوت دارد در حالی که در جهان گذشته می‌شد ملاک‌ها و معیارهای تقریباً واحدی را در مورد ازدواج در نظر گرفت؟
در این میان عصر ارتباطات فرا رسیده است است و فضای مجازی و اینترنت نقش اساسی در زندگی انسان عصر مدرن ایفا می کند پاسخ به این پرسش که آیا امکان استفاده از فضای مجازی برای ازدواج و همسریابی امکان‌پذیر است نیز ذهن افراد را درگیر خود نموده است.
عده‌ای همچین امری را صحیح نمی دانند تداوم یک ازدواج از طریق فضای مجازی و سایت همسریابی صورت می‌گیرد را سهل و آسان نمی دانند،البته دوام و بقا و تداوم یک عشق در ازدواج هیچگاه سخت و آسان نبوده است ولیکن امروزه بیشتر افراد فکر میکنند که ازدواج از طریق همسریابی بیشتر مصداق چنین امری است،و این موجب گردیده است که مخالفت‌های آشکار و پنهان خویش را با این امر نشان دهند.
اما باید همیشه تکیه ما به نگاه علمی و آمار و احتمالات خاص باشد بدون نشانه و بدون استفاده از تجربه و آزمایش به سادگی نظریه پردازی کردن کار نابجا است.
باید تحقیق شود که چند درصد ازدواج ها که از طریق فضای مجازی و سایت همسریابی صورت گرفته است منجر به جدایی و طلاق شده است و چند درصد ازدواج هایی که به سبک آشنایی سنتی و یا حتی دوستی های خیابانی صورت گرفته است شامل چنین امری است. بعد از اینکه این پرسش ها پاسخ داده شد شاید بتوان قضاوت مناسبی در مورد این امر نمود تحقیق های میدانی که از طریق برخی از کارشناسان در مورد نظر ما صورت گرفته است گویای این امر است که نسبت ازدواج هایی که به طلاق انجامیده است در مورد هر کدام از شیوه های همسریابی چندان تفاوت فاحشی با هم ندارند.
این گمانه ناصری که آشنایی های فضای مجازی در امر ازدواج به سادگی منجر به طلاق خواهد شد گمان نابه‌جا است البته شایان ذکر است که میزان بازدهی یک سایت همسریابی نسبت به تقاضا کنندگان ازدواج در آن کم است خود به علت نگاه منفی جامعه نسبت به ازدواج از طریق سایت همسریابی می باشد نگاه مثبتی در جامعه حاکم بود میشد بازدهی سایت همسریابی را افزایش داد و رفته رفته به نهادینه شدن انتخاب همسر از طریق فضای مجازی امیدوار بود.
اما آسیب‌های متعدد بر آشنایی ها در فضای مجازی بسیار زیاد است علت آن هم به این امر باز می‌گردد که نظارت صحیح از طریق دولت در سایت‌های همسریابی اعمال نمی گردد دولت نمی‌کند که از کنار این امر به سادگی بگذرد د و گرنه اگر در سایت‌های همسریابی احراز هویت صحیح از طریق نهادهای قانونی صورت می‌گرفت هیچ فردی به خود اجازه نمی داد که در این سایت ها به فریب و کلاهبرداری بپردازد.
راهکاری که میشود برای دور ماندن از آسیب های فضای مجازی و سایت های همسریابیارائه داد این است که سایت‌های همسریابی حتماً با مجوز سازمان وزارت ورزش و جوانان و سازمان ثبت احوال به علت احراز هویت ثبت نام کنندگان در سایت همسریابی،به فعالیت بپردازند ونیز پلیس محترم در برخورد با قانون شکنان در فضای مجازی و البته کلاهبرداران قاطعانه برخورد کرده و اجازه هیچ گونه سوءاستفاده را به افراد خاطی ندهد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.